1.
A) Csak egy-két igazán jó barátra van szükségem. ─
B) Szeretem, ha sok barátom van.
2.
A) Nem tartom helyénvalónak a magánéletet firtató kérdéseket egy fontos üzleti tárgyalás "small talk" jellegű bemutatkozó szakaszában. ─
B) A személyes témák az üzleti életben a bizalomépítés szempontjából fontosak.
3.
A) A szóbeli kommunikáció több információt hordoz. ─
B) Az írásbeli kommunikáció biztosabb és pontosabb.
4.
A) Mindegy, hogy valaki miért szegi meg a megállapodást, viselnie kell az ezzel járó következményeket. ─
B) Ha valamit egy váratlan ok miatt nem sikerül a megegyezés szerint végrehajtanom, akkor jogom van vis maior helyzetre hivatkozni.
5.
A) A határidőket rugalmasan és a lehetőségeknek megfelelően kezelem. ─
B) A határidőket szigorúan és tervszerűen kezelem.
6.
A) Nehezen viselem, ha egy munkafolyamat közben állandóan emailekkel bombáznak. ─
B) Egyáltalán nem zökkent ki az, ha egyszerre több részfolyamatra kell figyelnem.
7.
A) A dolgok természetes rendjéhez tartozik az, hogy a magas rangú vezetők külön irodával rendelkezzenek. ─
B) Számomra szimpatikusak az olyan vezetők, akik a beosztottakkal egy térben, ugyanolyan körülmények között hatékony vezetői tevékenységet fejtenek ki.
8.
A) Egy szervezet életében szükséges, hogy legyen hierarchia. ─
B)A munkahelyen egyenrangúságra törekszünk.
9.
A) Igazán hatékony munka csak akkor végezhető, ha a munkatársak pontosan értik a folyamatokat és tisztában vannak a vállalat hosszútávú céljaival. ─
B) Nem szükséges, hogy a beosztott a munkafolyamat minden részletével tisztában legyen, elegendő, ha a saját munkáját hatékonyan végzi.
10.
A) Ha egy nyilvános helyzetben nem viselkedem etikusan, csökken az önbecsülésem. ─
B) Ha etikátlan tettet követek el egy nyilvános helyzetben, akkor úgy érzem, hogy megszégyenülök.
11.
A) Ha már tanulok, szeretnék róla papírt is szerezni, mert ekkor tudásom az önéletrajzomban/névjegykártyámon is szerepelhet.─
B) Szívesen tanulok, mert ezáltal gyarapítom a tudásomat, értékesebbnek érzem magam.
12.
A) A munka célja az előrehaladás, ami anyagi sikerben is mérhető. ─
B) A munka célja, hogy fenntartva a munka-magánélet egyensúlyt egy jobb és teljesebb életminőséget teremtsünk.
13.
A) Beszélni ezüst, hallgatni arany (német közmondás). ─
B) Néma gyereknek anyja sem érti a szavát.
14.
A) Büszke vagyok az egyéni sikereimre, leginkább a saját kitűzött céljaim motiválnak. ─
B) Az igazi örömet akkor érzem, amikor a sikert csapatban élhetem át, és azt másokkal is megoszthatom.
15.
A) A jó vezető csapatot épít. ─
B) A jó vezető egyéneket irányít.
16.
A) A siker gyakran a megfelelő időzítéstől és a kedvező helyzetfelismeréstől függ. ─
B) Tisztában vagyok azzal, hogy a siker elérése érdekében hosszútávú kitartásra van szükségem.
17.
A) A nemzeti hagyományok értékek, amelyeket fennmaradásuk érdekében őrizni és tisztelni kell. ─
B) A nemzeti hagyományok akkor tudnak fennmaradni, ha rugalmasan változtatjuk őket a kor igényei szerint.
18.
A) Egy jó vezető olyan személyiség, aki képes alkalmazkodni a körülményekhez. ─
B) Egy jó vezető olyan személyiség, aki képes alakítani a körülményeket.
19.
A) Itt és most beleadok mindent. Számomra az a fontos, hogy most hogyan teljesítek és hogyan érzem magam. ─
B) Minden tekintetben évtizedekkel előre tervezek, gyermekeim neveltetésére rendkívül nagy gondot fordítok.
20.
A) Fontos a rugalmasság, az iskolában vagy a munkahelyen például a nyílt viták és nyitott keretek nagyobb fejlődést eredményeznek. ─
B) Fontosak a konkrét szabályok, az iskolában vagy a munkahelyen például fontos tudni, hogy mit szabad és mit nem.
21.
A) Egy jó vezető tekintélyén akkor sem esik csorba, ha bizonyos kérdésekben nem kompetens. ─
B) Egy jó vezetőnek minden szakmai kérdésre van pontos és azonnali válasza.
22.
A) Nem tudok semmit a főnököm/beosztottaim magánéletéről, és nem is akarok ezzel a témával foglalkozni. ─
B) Vannak információim a munkatársaim családi helyzetéről, és én is szívesen megosztok bizonyos magánéleti információkat.
23.
A) Bízom saját magam erejében, minden helyzetben jól feltalálom magam. ─
B) A „próba-szerencse”- típusú gondolkodásmódot teljességgel felelőtlennek tartom.
24.
A) A társadalmi nemi szerepek manapság egyre inkább összemosódnak, aminek pozitív hatása lehet az életminőségre. ─
B) A hagyományos férfi és női szerepek nem évülnek el, ha összemossuk a szerepeket, az problémát okozhat.
25.
Az Oscar-díjas Mindenki című filmben van egy ominózus jelenet, amikor az énektanár arra kéri az egyik füszereplőt, hogy ne énekeljen hangosan, csak tátogjon annak érdekében, hogy a csapat jó helyezést érjen el.
A) Ez a magatartás a tanár részéről helytelen. ─
B) Időnként arra kényszerülünk, hogy feláldozzunk bizonyos elveket egy fontosabb, nagyobb cél érdekében.
26.
A) Egy menedzser törekedjen a konszenzusra, rendelkezzen magas EQ-val, időnként legyen intuitív. ─
B) Egy menedzser legyen magabiztos, döntőképes és teljesítményközpontú.
27.
A) A szervezeti működés legyen kiszámítható, stabil, strukturált. ─
B) A szervezeti működés lehet spontán, tudjon könnyen reagálni a változásra.
28.
A) Egy jó tanár nagy szakmai tudással rendelkezik. ─
B) Egy jó tanár kedves és odafigyelő.
29.
A) Nem főben járó bűn, ha egy szülő bizonyos esetekben a gyereke helyett készíti el a házi feladatot. ─
B) Joggal elvárható, és az a korrekt, hogy egy gyerek saját maga írja meg a leckéjét.
30.
A) Azt tartom a legigazságosabbnak, ha az iskolákban teljesen objektív mérce szerint osztályoznak. ─
B) Az iskolai osztályzatoknál kizárólag a gyermek egyéni fejlődését kellene figyelembe venni. (Honnan hova jutott el? Mekkora egyéni erőfeszítések árán?).
31.
A) Az üzleti életnek és bizalomnak szerves része, hogy a közeli partnerek családi kapcsolatait ismerjük, udvariasan érdeklődjünk iránta. ─
B) A magánéletet teljesen el kell választani az üzleti kapcsolatoktól.
32.
A) Szimpatikus, ha egy banki ügyintéző asztalán személyes tárgyakat, fotókat látok, mert ez emberibbé teszi a hivatalos nexust. ─
B) Zavar, hogy ha egy banki ügyintéző asztalán sok személyes fotót, tárgyat látok, szerintem ez nem tartozik az ügyfelekre, nem kelt profi benyomást.
33.
A) Feladat-központúság jellemez. ─
B) Emberközpontúság jellemez.
34.
A) Legjobban teljes csöndben tudok tanulni. ─
B) Nem jelent gondot az sem, ha zene vagy gyerekzsivaj mellett kell tanulnom.
35.
A) A hatékony vezető egy jóindulatú autokrata személyiség. ─
B) Az ideális vezető érdeklődő, nyitott és demokratikus szemléletű.
36.
A) Az élet rendkívül komplex, nem lehet mindent szavakkal kifejezni. ─
B) Nagyon szeretem, ha valaki világosan tud fogalmazni, egyértelmű információra van szükségem.